آرمان قند عسلآرمان قند عسل، تا این لحظه: 15 سال و 7 ماه و 10 روز سن داره
باران شیرین عسلباران شیرین عسل، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

♫♫♫ آرمان آرزوهایمان ♫♫♫

تبلیغات پر سود

1393/3/4 12:26
نویسنده : مامان آرمان
1,037 بازدید
اشتراک گذاری

این مطلب هیچ ربطی به خاطرات نداره.فقط مشکل من و امثال منه که هر روز با تبلیغات رنگارنگ که بیشتر سودش مال صاحبان صنایع هستش و بازی با افکار مردم و بچه ها هستش.

امان از تبلیغاتهای رنگارنگی که مدتهاست در تلویزیون بخش میشه که قبلا بیشتر جنبه اطلاع رسانی و شناسایی محصول به خانواده بود و حالا شده میدان مسابقه برای پر کردن جیب. در این میان انواع محصولات رو دست مونده و نمونده و وارد شده از کشورهای دیگه و محصولات خودی همشون با ترفند جایزه مردم را مشغول میکنند.مدتها بود که جایزه ها حالت سر کاری داشت و حالا هم مد شده که با پخش زنده قرعه کشی در یک ساعت خاص در شبانه روز مردم بیچاره در پیگیری و خرید زورکی به امید برنده شدن باشند که این روش خوب گل کرده.برنج و چای و امتیازات تلفن همراه در یک طرف و انواع خوراکی های مختلف پسند بچه ها در طرف دیگه خانواده ها را خوب مشغول کرده.در این بین من مادر شاید به عقل خودم رجوع کنم و هر از گاهی یکشیون را انتخاب و شرکت کنم اما امان از دل کوچیک پسرم که فکر میکنه تا هرچیزی که مربوط به اون میشه باید خریداری بشه و اون هم بلافاصله بعدش برنده است.

نمونش همین دسر دنت هستش که بیچاره پسر ساده من وقتی تبلیغاتش را میبینه بخصوص بخاطر پسر بودنش جذب اون ماشین شاسی بلند میشه و اصرار به اصرار برام از اون دنت که ماشین داره بخر.حالا میری بخری عکس ماشین گوشش چاپ شده و باز این پسر بیچاره من که فکر میکنه برنده شده چون رو دسر دنتش عکس ماشین داره.دوباره با صحبت و توضیح من نا امید میشه و وقتی میگی باید اس ام اس کنی تا شاید در قرعه کشی برنده بشی حالا میره در یک انتظار و هر وقت این تبلیغ را در تلویزیون میبینه منتظره که بهش جایزه بدن.این واقعا خیلی بده که اینجور با احساسات و عواطف بچه ها بازی و اونها همش با تبلیغات مختلفی که امید کاذب بهشون میده ذهنشون مشغوله.بخصوص که دنت قیمتش را از وقتی جایزه گذاشته 100 تومان هم افزایش داده.تازه هروقت هم که پیامک میزنی جواب میده شماره سریال شما اشتباهه.آخه چه اشتباهی که من با سواد همون شماره سریال روی بسته را به شماره پیامک شما فرستادم و و وقتی به سایت مراجعه میکنی بعد از 5 دقیقه انتظار باز اعلام خطا میکنه.این سرکار بازی فقط نوعی جیب پر کردن هستش که شاید خیری هم توش نباشه.از این تبلیغات مسخره باب این روزا خیلی میشه نام برد.نصف برنامه عمو پورنگ و عمو قناد و عمو فتیله هم میره برای تبلیغات.آخه تبلیغ یک کیک و یک بسته ماکارانی یک بار دوبار یک هفته دو هفته یک ماه نه یک سال هر دفعه تو برنامه.این نوع برنامه ریزی برای در این برنامه ها هم چیزی نیست جز بی ارزشی برای اون برنامه.بعضی از تبلیغات که جنسهای خارجی را با شماره ثبت ایران زورکی میخوان بفروشند مثل کفش تن تاک و ماهی تابه آگرین  و غیره که از دور نمایی خوبی داره و از نزدیک .....

من خودم یکبار قربانی خرید این محصولات شدم.تبلیغات کرم حلزون ماهها بود نمایش داده میشد و این محصول خانمها را هدف قرار داده بود.تو تبلیغات میگفت که حجم بیشتر شده ولی قیمت 2 برابر نشده.بعد از ماهها من هم تهیه کردم.وقتی بسته به دستم رسید متوجه شدم اون تویوپ بزرگه که در تلویزیون به عنوان کرم با حجم بیشتر معرفی میشد کرم نیست بلکه چیزی شبیه عسل هستش که به عنوان ماسک بکار میره و اون تویوپ کوچیکه کرم هستش با 2 عدد صابون صورت 2 هزار تومنی.این نشانه هم جنس نبودن تبلیغات با خود محصوله.حالا بقیه اش را شاید بقیه امتحان کردن و هرکسی نظری داشته باشه.

چرا کسی به فکر چاره نیست؟

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان باربد
5 خرداد 93 8:18
حرف دل منو زدي، واقعا حالم بهم ميخوره از اين همه تبليغ الكي، از تن تاك و اگرين و اينا كه متنفرررررررررررم، من كه ديگه تلويزيون ايران و كلا تعطيل كردم، ماهواره هم همينطور ٩٨ درصد اوقات خاموشه، فقط اخبار!! به جاش انواع سي دي هاي اموزشي و كارتون و امثالهم ميذارم لراي باربد، در كل تلويزيون بيشتر از قبل خاموشه
مامان آرمان
پاسخ
سلام ممنون از اینکه شما هم با من هم رایید.درسته تلویزیون خودمون اینطور...تلویزیون خارجی هم در کانالهای کودک همش باز خوراکی مثل بستنی تبلیغ میشه یا اسباب بازی که باز از دستش کلافه ایم....میشه ساعتی را با سی دی آموزشی پر کرد ولی بچه هرچه بزرگتر میشه علاقه اش به تماشای کارتونها بخصوص هیجانی بیشتر میشه.آرمان همش اسکوبی دو دوست داره.
مامان ماهان و رادین
10 خرداد 93 18:38
دس رو دلم نذار. منم یه مدته جعبه های خالی سان استار رو تو کابینت نگه میدارم