آرمان قند عسلآرمان قند عسل، تا این لحظه: 15 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره
باران شیرین عسلباران شیرین عسل، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

♫♫♫ آرمان آرزوهایمان ♫♫♫

مشورت با دوستان

1392/2/20 0:54
نویسنده : مامان آرمان
1,576 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان

این پست برای نظر سنجی و هم فکری و دادن اطلاعات به من و استفاده از تجربه مادرانی است که کودک عزیزشون در مقطع پیش دبستانی و یا ابتدایی است.

به نظر شما بهتر است کودک پیش دبستانی به کلاسهای پیش دبستانی واقع در مهد کودکها بره یا کلاسهای پیش دبستانی در مدارس.اگر ممکنه دلایلش را برامون بنویسید که کمک بزرگی بهمون می کنید.من برای خودم دلایلی دارم که نمیدونم درسته یا نه.شما چی فکر میکنید؟

جلوتر از کسانی که نظرشون را می نویسند ممنونیم.

 


 

بعدا نوشت:سلام دوستان.....ممنون از عزیزانی که نظرات خوب خودشون را برام نوشتند.مطمئن هستم که همه دوست داشتند من را  در انتخاب بهترین انتخاب کمک کنند.بعد از گذاشتند این پست متوجه قضیه ای شدم که شاید اینجور نظر خواهی بخاطر شرایط کاملا متفاوت بچه ها به دلایل گوناگون زیاد منطقی و صحیح نیست.بخصوص وقتی نظر مامان ماهان عزیز یا دوست خوب خودم شبنم را خوندم.

من حدود یک ماه هستش که در این مورد تحقیق میکنم و البته هنوز هم صد در صد به انتخاب آخر نرسیدم.

من در این میان با معلم پیش دبستانی یک مدرسه دولتی.....مدیر دبستان یک مدرسه غیر انتفاعی.....مدیر مهد کودک خود آرمان.....اقوامی که کودک نیمه دوم سال اما با شناسنامه نیمه اول کمی زودتر مدرسه رفتند و تعدادی از مادران مهد و  یا به شکل برخوردی در پارک و غیره صحبت کردم و دلایل خودم را گفتم و نظرات اونها را  شنیدم.

مهمتریم مسله این است که هیچ انسانی شبیه بقیه و حتی خواهر و برادر خود نیست.هرکسی بچه و محیط و شرایط زندگی خود را بهتر میشناسه و با اطلاعاتی که داره میتونه تصمیم بگیره.آرمان متولد 28 شهریور 87 هستش.طبق زمان دقیق برای تولدش که 22 مهر 87 تخمین زده شده بود و اگر به شکل سزارین میخواست به دنیا بیاد 12 مهر باید اون اتفاق میافتاد.حالا به دلایل فشار خون بالای من و مسایل دیگه دکتر زمان تولدش را خیلی زودتر انداخت یعنی اواخر شهریور.ارمان دست کم سه هفته زود به دنیا اومد و حالا با شرایطی که داره همیشه کوچکترین عضو کلاس خواهد بود درحالیکه مثلا همکلاسی اون با تفاوت کمتر از یک ماه که الان همکلاسی مهد آرمان هستش یک سال دیرتر مدرسه میره.اگه بهتر اونها را بخواهیم مقایسه کنیم ارمان در کلاس در کنار بچه هایی میشینه که حدود 12 ماه و 11 ماه و به پایین در کنار اون خواهند بود.اگر دقیقتر بشیم این فاصله سنی برای این رده سنی خیلی زیاد و تفاوتها قابل تشخیصه.ارمان آلان از بچه یک سال یا حتی 8 ماه کوچکتر از خودش کاملا مشخصه که توانایی بیشتر و قدرت و عکس العمل سریعتری داره و این تفاوتها تا 3 یا 4 سال دیگه باز به چشم میخوره ولی بعدش کم کم محو میشن.بچه های نیمه دومی و حتی نیمه اولیهای ماههای اول سال با تواناییهای بیشتر میتونند بهتر خودشون را در کلاس نشون بدهند و بچه های کوچیکتر بعد از مدتی از گردونه رقابت خودشون را کنار میکشند و دچار خود کم بینی میشند.بچه های بزرگتر به اعتماد به نفسشون اضافه میشه و به همون ترتیب از اعتماد به نفس کوچیکترها کم میشه.شاید این قضیه در عهد ما و حتی بعدش در بین بچه ها زیاد به چشم نمی اومده ولی آلان دوره کاملا تغییر کرده.بیشتر نگرانی من در این هستش که ارمان در کنار بچه های با تفاوت سنی نزدیک به یک سال دچار کم بینی در خود بشه و اعتماد به نفس لازمه اش را از دست بده.به گفته مدیر مهدش بچه های بزرگتر دارای اعتماد به نفس بیشتری هستند و میتوند بیشترین امتیازات مثل جواب دادن سریع به پرسشهای معلم و عکس العملهای سریع در برخورد با موضوعات و گرفتن تشویقهای مختلف از معلم را به خودشون اختصاص بدهند و این امتیازات از بچه های کوچکتر گرفته میشه.من این را با چشم خودم در جلسه روز بررسی بچه های کلاس آرمان و بچه های کلاس بالاتر در مقابل معلم و مادرها دیدم.تمامی بچه های کلاس آرمان عکس المعل کندتری در پاسخگویی به موارد آموزش داده شده به آنها در مقابل بچه های یک دوره بالاتر داشتند با  اینکه مربی آموزش دهنده به هر دو گروه یکسان بود.این نکته ظریفیه که بیشتر من را نگران میکنه و شاید بهتر باشه ارمان هنوز دوره ای را در مهد و کلاس پیش 1 بگذرونه.البته هنوز قطعی نیست.

بازم تشکر میکنم  از کسانیکه مثل مامان رادمهر عزیز.....مامان سویل و اراز مهربون....مامان سید محمدسپهر جان.....شبنم دوست خوبم .....مامان ماهان عزیز.....مامان ایمان مهربون.....و مامان پریسا  جون و چند مادر  مهربون مثل مامان زیباترین دختران بهشتی و مامان ماناز که در بخش پرسش و پاسخ نظر داده بودند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

رادمهر و مامان
20 اردیبهشت 92 23:56
سلام مامان آرمان . انشالله نظرم به موقع باشه و به دردتون بخوره .خود من رادمهر و همون مهدی که از بچگی میرفت گذاشتم. اما من ازصحبتهای یک روانشناس شنیدم که اگه بچه ها درمدارس دوره پیش دبستانی بگذرونن الگو سازیشون بهتر میشه چون در مدارس با بچه های بزرگتر از خودشون هم برخورد میکنن و دراین سن قدرت تشخیص رفتارو هم بهتر یاد میگیرن ومشکلی هم برای رفتن به کلاس اول و خو گرفتن با محیط مدرسه نخواهند داشت و بچها هم که زودتر با محیط مدرسه آشنا بشن سریعتر هم اجتماعی میشن چون مدرسه محیطی بزرکتر از مهد داره.موفق باشید .دوستتون دارم

سلام
ممنون از نظرتون.
مامان ریحان عسلی
21 اردیبهشت 92 0:10
سلام
من که هنوز واجد شرایط نشدم پس نظری نداریم


سلام
ممنون از توجهت.
شاید این سوال خیلی ها و حتی کسانی که بچه هاشون بعدا میرن پیش دبستانی باشه.مرسی که اومدی.
مامان سويل و اراز
25 اردیبهشت 92 16:27
سلام دوست عزيزم اول از همه از اينكه مهمون وبلاگ اموزشكده هنر بودين ممنونم و از نظر خوبتون هم تشكر ميكنم من هم شما رو لينك ميكنم دوم هم ميخواستم نظرمو در مورد مشورتتون بگم دختر من هم امسال سوم ابتدايي رو خوند كلاس اول ما تصميم گرفتيم كه دخترمو تو مدرسه اي كه محيطش دقيقا شبيه امادگي بود كه ميرفت ثبت نام كنيم دختر من از بچگي يكم نسبت به هم سن و سالاش ضعيف بود و نميتونست از خودش دفاع كنه و چون يكي يدونه بود و زياد اهل بازي و پارك من احساس كردم اگه قرار باشه بچه من شش ساله ديگه تو جايي درس بخونه همش بازي و پارك تو حياط باشه پس كي ميخواد درس بخونه و امكان داشت مدرسه رو جدي نگيره و همينطور بايد نسبت به محيط بزرگ و افراد نسبتا بزركتر باز ميشد اجتماعيتر ميشد بنابر اين ريسك كردم و تصميم گرفتم يكسال تو مدرسه دولتي ثبت نامش كنم اگه خوب نبود بنويسم تو همون مدرسه خصوصي خوشبختانه بچه من حالا هم اعتماد به نفسش خوب شد هم دوستيابيش بهتر شد هم از خودش دفاع ميكنه تو حياط به اون بزرگي هم كيف ميكنه هم بر خلاف امادگي معدل درسش خيلي خوبه ضمنا سطح كيفيت مدارس امروزي نسبت به زمان ما خيلي بالاست و همچنين همه چيز با برنامه هست به وقتش تفريح و مسابقه دارن تشويق هم ميكنند نسبت به قبل خيلي بهتر شده من كه خيلي راضيم ببخشيد يكم نظرم طولاني شد


ممنون از محبتت و از حوصله ای که به خرج دادی و روشن و واضح برام از تجربتون نوشتی.متشکرم.
مامان سيد محمد سپهر
28 اردیبهشت 92 8:18
عزيز دلم به نكته قشنگي اشاره كردي هيچ كس چاي پدر و مادر را براي بچه نمي گيره!


یکی از آرزوهام اینکه همه بچه های معصوم در آرامش و بدور از استرس و در مرکز گرمای خانواده بزرگ بشن.آمین.
مامان سيد محمد سپهر
28 اردیبهشت 92 8:19
سلام ماماني گل به نظرم هيچ فرقي نم يكنه ...البته بسته به مهدي داره كه مي فرستي من از مهد محمد سپهر راضي ام بنابراين همونجا مي فرستمش ..چون قوانين مربوط به پيش دبستاني را رعايت مي كنه ..از لباس فرم گرفته تا ديگر مسائل...


پیش دبستانی مهدش هم خیلی خوبه و مهمتر از همه معلمش هم عالیه و برگزاری کلاس هم مثل مدرسه است.حالا ببینم چی میشه.
مامان سيد محمد سپهر
29 اردیبهشت 92 15:51
حتما بيان باغ پرنده هاي لويزان.. تماشا داره..


چشم
شبنم مامان شيرين
31 اردیبهشت 92 14:04
سلام خانومي.فكر نميكنم ديگه مدرسه‌اي باشه كه پيش دبستاني رو داشته باشن. چون تا جاييكه من اطلاع دارم پيش دبستاني رو به مهد سپردند و ديگر در مدرسه اجرا نميشه. من خودم پيش دبستاني شيرين رو در مدرسه گذاشتم (درست قبل از اينكه پيش رو از مدارس برداشتند) و بسيار راضي بودم چون از همان اول با محيط مدرسه آشنا شد و با قوانين و سيستم آموزشي مدرسه بهتر برخورد كرد و همينطور در ارتباط با بچه هاي بزرگتر و معلمين ديگر ارتباط دوستيابيش هم قوي‌تر شد كه در سال اول هيچگونه مشكلي از لحاظ قوانين مدرسه و سيستم آموزشي نداشت و از قبل با آن آشنا بود. در ضمن با نظر رادمهر و مامان كاملا موافقم. موفق باشي.


ممنون دوست خوبم
مامان سيد محمد سپهر
1 خرداد 92 13:48
تولد مولا امير المومنين امام رحمت ، حضرت علي (ع) بر همگان مبارك

روز پدر ، روز مرد ، بر مردان عزيز كشورمان مبارك..بر پدر آرمان جون هم مبارك....به روزيم


ممنون.برای همه پدران مهربون کشورمون و مردان فردا مبارک.
مامان ماهان
2 خرداد 92 19:27
سلام مادر خانم.
ببخشید که دیر جوابتون رو میدم.
واقعیتش من امسال یک انتخاب بیشتر برای ماهان ندارم چون شهرک ما فقط یک مدرسه و فقط یک مهد مخصوص سن 3 به بالا داره.و توی شهرک ما پیش دبستانی توی مدرسه تشکیل میشه.(شیفت بعد از ظهر مدرسه فقط بچه های پیش هستند:که البته من از این وضعیت راضی نیستم)اما اگر شهر خودمون بودیم من ماهان رو توی مدرسه ثبت نام میکردم.درسته که پیش دبستانیهای مهد قوانین مدرسه رو اجرا میکنند اما نباید از نقش محیط و تعامل بچه با اطرافیانش غافل بشیم.آرمان جون سال اول به مدرسه ابتدایی میره و قراره با بچه ای که مثلا کلاس ششم هست توی یک سرویس و یک مدرسه رفت و آمد کنه.برای بعضی بچه ها این مورد خیلی خوشاینده که بالطبع مشکلی پیش نمیاد.اما بعضی دیگه ممکنه سازگاری با این شرایط براشون سخت باشه.اونوقت بچه با مشکلات زیادی روبروست.هم آموزش دیگه اجباری ست.هم محیطش تغییر کرده.هم باید با بچه های بزرگتر کنار بیاد و...
اما آموزش مقطع پیش اجباری نیست و بچه فرصت کامل برای کنار اومدن با شرایط جدید رو داره و سال بعد که قراره ابتدایی رو شروع کنه مشکلاتش کمتره.
منظورم اینه که بستگی به شرایط روحی بچه داره.نمیشه یک نسخه کلی داد.
به طور مثال ماهان من خیلی بودن با بچه های بزرگتر رو دوست داره و محیط مهدشون هم خیلی خسته کننده است.علاوه براون مدرسه ای که توی شهرک ماست از لحاظ امکانات فوق العاده ست ولی از لحاظ آموزشی موفقیت چندانی نداره(مدرسه غیر انتفاعی هست)من مجبورم سال آینده ماهان رو مسیر دورتری به شهرک مجاور به مدرسه ای دولتی بفرستم.بنابراین خیلی برام مهمه که امسال توی محیط مدرسه و با بچه های بزرگتر باشه.چون سال دیگه شرایطش سخت تر میشه.(البته باز هم میگم محیط و شرایط اینجا با تهران فرق میکنه و مدرسه ای که من میگم توی شهرک دیگه هست نهایتا 15 دقیقه شاید هم کمتر فاصله با ما داره ولی خوب بچه من توی این محیط بزرگ شده و من هم طبق شرایطی که تا الان داشته سختی و آسونی رو براش میسنجم)
نمیدونم تونستم کمکتون کنم یا نه؟البته من سعی کردم نظر کلی رو بگم ولی فکر میکنم شخصی شد.خوشحال میشم انتخاب شما و دلایلتون رو هم بدونم.


ممنون دوست خوبم.مثل همیشه کامل و دلگرم کننده.موفق باشید.
مامان ایمان جون
5 خرداد 92 14:59
سلام به نظر من مهد بهتره,چون تمرکز بیشتری روی فعالیتهای بچه ها دارن.تو مدرسه ممکنه با بچه های بزرگتر مشکل پیدا کنن و همچنین مربی های مهد حوصله بیشتری برای سر و کله زدن با بچه ها دارن(البته مهد داریم تا مهد).
من که پسرم رو فرستادم مهد خیلی هم راضی بودم.
راستی با اجازه میلینکمتون خوشحال میشم شما هم لینکمون کنین.


سلام.ممنون دوست خوب.از اینکه اینچنین باهاتون اشنا شدم خوشحالیم و با افتخار شما هم لینک شدید.
مامان پریسا
9 خرداد 92 20:52
سلام دوست عزیز.
دختر من هنوز کوچیکه ولی از شنیده ها و تجربیات دیگران براتونم میگم.

عقیده بر اینه که مدرسه برای گذروندن پیش بهتره. چون بچه با قوانین مدرسه اشنا میشه و از حالت کودکی مهد خارج میشه. پشت نیمکت نشستن و از سر جا بلند نشدن برای بیرون رفتن از کلاس احترام به معلم و حرف نزدن با بچه ها از جمله ی این تفادت هاست.
البته گاهی مادر مجبور میشه که بچه رو جا به جا نکنه به هزار دلیل. اما اگر امکان جا به جایی هست بهتره که در مدرسه پیش رو ادامه بده.


ممنون دوست خوبم.
مامان ماهان
12 خرداد 92 0:03
سلام خانم؛خواهش ميكنم دوست عزيز؛انجام وظيفه بود؛ماهان من هم شهريوريه و مثل اينكه دغدغه هاي مشتركي داريم؛سال قبل ماهان تو كلاسشون تنها نيمه اولي بود؛اون هم آخرين ماه نيمه اول؛سال ديكه حداقل 5تا از همكلاسيهايي كه خودم ميشناسم متولد مهر86 هستند؛[ضطراب]


سلام
سالی که گذشت بنا به اتفاق خوب یا بد آرمان اشتباها در کلاسی قرار گرفت که تنها نیمه اولی بود و بقیه هم کلاسی هاش از خودش به فاصله چند روز یا چند ماه کوچکتر هستند.اما حالا باید با بچه های بزرگتر از خودش در یک کلاس قرار بگیره. البته بسته به نظر خودمون هم هست .می تونیم تو همین کلاس با همین بچه ها بالا بره که همون پیش 1 هستش یا تو کلاس بالاتر یا پیش 2 بشینه.دغدغه های من یکی دو تا نیست که.....