آرمان قند عسلآرمان قند عسل، تا این لحظه: 15 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره
باران شیرین عسلباران شیرین عسل، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

♫♫♫ آرمان آرزوهایمان ♫♫♫

لغت نامه آرمانی در 2 سال و ......

1390/4/19 21:18
نویسنده : مامان آرمان
600 بازدید
اشتراک گذاری

                      

لغت نامه آرمان در دو سال و.......

این کلمات را کاملا صحیح تلفظ میکند :

مامان : ماما                                    ماه : ما                                                                    

بابایی : بابایی                                  از این ور : از این بر

مامانی : مامانی                             مو : مو

برو : برو                                         پا : پا

نه : نه                                           هر چی بیشتر از یه عدد : دو تا

عمو : عمو

عمه : عمه

صدا اومد : صدا اومد

در رو باز کن : درو با کن

پرندگان : جوجو

سگ : هاپو

آهنگ : سی دی

یک دانه : یکی

 

این کلمات را نزدیک به اصل تلفظ میکند :

سلام : آم                                             بسه : بته

خوب : اوب                                           قطار : اگا

شیر : ایر                                              قوری : گوری  

روژین : رودین                                       افتاد : ایتاد

اسب : اپس                                          درست میکنی : درو میکنی

ماشین : مادین                                      بازی میکنم : بادی ایکنم 

پیتزا : پیسا                                           بدویم : ببو ییم

کامیون : آمیو                                        وایستا : دایدا

خیسه : ایسه                                       ماهی : مانی

حموم : عموم                                        دکتر : دتر

بیا : میا                                                 یه عالمه : یه آئنه 

داغه : دانه                                           دوست دارم : دوته ام

بستنی : ببسی                                     تاریک شد : تاری دد

حلوا : آوا                                              خورشید : دوتی

خاله : آله                                              ستاره : اتاره

آشغال : آدال                                         بخوابیم : اییا ییم

باشه : باده                                            انگشت : اتوت

کارتون بذار : آکو بدا                                دماغ : مماد

دمپایی : باپایی                                      چشم : چتم

گوش : دوش                                         لب : اب

دندان : ننون                                           دست : دت 

بپر : ایپر                                                خوابیدی؟ : آئیدی؟

لوگو : گوگو                                           توپ : اوپ

بازی : بادی                                           بیدارشو : ئیدارشو

تخم مرغ : مممرغ 

                                     

  این کلمات را کاملا متفاوت تلفظ میکند :

پدر : آبک                                                 غذا و هر خوراکی : به به

جیب : ایپس

کاسه و کاغذ : آده

خواب : آم

گل : بو

مامان گلم شما هر جوری که کلمات رو ادا کنی چه صحیح و چه کمی متفاوت برای من و پدرت خیلی خیلی جالب و  زبانت برامون بسیار شیرینه و شما را همینطوری قبول داریم گل پسرم.deborah.mihanblog.com

فعلا تا همین جا تونستم بنویسم و بعدا کم کم کاملش میکنم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان آرین
19 تیر 90 12:39
واااااااااااااای عزیزم کاملا تجسم میکنم حرف زدنشو.قربونش بشم.باور کن یکسال دیگه که ایشالا دیگه همه چیزو درست بگه اینقدر دلتون برای این نقلی حرف زدنها تنگ میشه.ما که اینقدر برای آرین تکرار کردیم که قبلا چه جوری حرف میزده الان خودش میگه من که کوچولو بودم به ... میگفتم ...


درسته .همین طور حرف زدنشون شیرینه که تمام کلمات رو با زبونه بچگی ادا میکنن.
یاسمین(مامان حاج علی)
19 تیر 90 12:46
سلام مامان آرمان.کی میشه پسر من هم حرف بزنه.ماشاالله پسر شیرین زبونی داری.از طرف من ببوسش.در ضمن به وبلاگ ما هم سر بزن. خوشحال میشیم.


نوبت شما هم میشه .باشه حتما.
مامان ماهان عشق ماشین
20 تیر 90 1:15
زنده باشه ایشالا.


ممنون.
مامان مسیح
21 تیر 90 4:47
افرین به گل پسرمون...بس که باهوشه این ارمان جون....
کاش مسیح منم زودی به حرف بیاد...دلم لک زده واسه یه مامان گفتنش
بوووووووووس واسه ارمان جون خاله


مرسی خاله.کم مونده که مسیح جون هم به حرف بیافته.
مامان ماهان عشق ماشین
22 تیر 90 9:14
الهی .فدای دمپایی گفتنت.
مامان هانیه سادات
22 تیر 90 10:14
سلام عزیزم. لینکتون کردم. ممنون که به ما سر زدید.
مامان امیرعلی
22 تیر 90 14:55
سلام چه کار جالبی کردی که کلماتی که آرمان جون می گه رو می نویسی هم برای ما شیرینه و هم وقتی آرمان گلم بزرگ شد براش خاطره انگیزه شاید من هم کلمات امیر علی رو نوشتم.


اره شما هم حتما بنویس چون به نظر من این خودش یکی از جالبترین بخش زندگیشونه.
مامان عسل و آریا
22 تیر 90 17:42
سلام عزیزدلم.ممنونم گلم بابت لینک.من هم با افتخار وبلاگ شما رو در وبلاگ های عسل هام لینک کردم.خیلی پسرتون نازه.خدا براتون حفظش کنه.میبوسمش.بوووووووووس


ممنون
مامان هانیه سادات
23 تیر 90 10:27
سلام عزیزم. از لطفت ممنونم.آرمان خیییییلی نازه. دوست دارم بخورمش.بوووووووووووووووووس واسه آرمان جیگر خاله.
شبنم ، مامان شیرین
13 مرداد 90 20:59
این قسمت خیلی جالب بود...شیرین هنوز که هنوزه و الان که 6 سال داره ته دیگ رو میگه پدیگ!!! واقعا حرف زدنشون خیلی قشنگ و خاطره انگیزه. منم دلم نمیاد بعضی وقتها درست کلمه رو بهش بیاموزم ، برای همین این یکی رو نگه داشتم!!!!


مرسی به ما سر زدی شبنم جون.